wtorek, 11 września 2018

133. Szyciowo: sukienki.

   Dzisiaj kolejne szyciowe wytworki. Powstały na początku lata z myślą o upalnych dniach i wygodzie. Pierwsza sukienka jest z lnu. Gnieciuch straszny, ale len to len i jest jedyny w swoim rodzaju. Druga sukienka jest, niestety, z czegoś sztucznego. Generalnie staram się nie szyć ze sztucznych tkanin, ale na początek taki materiał wpadł mi w ręce i do wypróbowania formy był dobry. W sumie jest wygodna mimo, że na te najgorsze upały się nie nadawała. Fason obu sukienek może wydawać się podobny, jednak różnią się one sposobem rozmieszczenia zaszewek. 


Z racji zainteresowania szyciem zaczęłam bardziej interesować się materiałami i ich składem. To właśnie ilość sztucznych tworzyw w sklepowych ubraniach skłoniła mnie do odświeżenia mojej szyciowej pasji. I tak, jak już nie kupuję sklepowych swetrów, tak powoli ograniczam kupowanie sklepowych bluzek, sukienek i spodni. Pewnie, że wszystkiego nie dam rady uszyć sama, ale przynajmniej ograniczę zakupy tworzyw sztucznych;) Na szczęście są sklepy z tkaninami, w których jest duży wybór bardziej przyjaznych skórze materiałów. 
Pozdrawiam:)
            Agnieszka

6 komentarzy:

  1. To dobrze, że masz takie sklepy u siebie. U mnie jak weszłam do jednego sklepu z materiałami to jeszcze szybciej wyszłam bo samo bele co było. Sukienki bardzo fajne:) Lniany materiał ma ładny wzór:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wyraziłam się dokładnie, ale chodziło mi o sklepy internetowe. W stacjonarnych sklepach z tkaninami jest podobnie jak w sklepach stacjonarnych z włóczkami, czyli królują sztuczności, chrupiące i trzeszczące syntetyki. Przynajmniej w mojej okolicy tak jest:( Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak to dobrze posiąść sztukę szycia. Można wyczarować jakiś fajny ciuszek. Ja jestem zdania na gotowce że sklepów. No, chyba że chcę dzianinę. Z tym radzę sobie sama 🤗🌼🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, bardzo dobrze posiadać takie umiejętności jak dzierganie czy szycie. Czasem zastanawiam się, co bym robiła gdybym tego nie potrafiła robić i widzę czarną dziurę;) Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Też sobie obiecuję, że muszę wypróbować swoje zdolności szyciowe i na tym się kończy. Mam nadzieję, że Twoje uszytki mnie zmobilizują i wreszcie wyciągnę maszynę.
    Obie sukienki są świetne. Może jeszcze dasz radę je przetestować bo pogodna ładna:)
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę jeszcze pokazywać następne rzeczy, bo szyłam przez całe lato i trochę się uzbierało do pokazania. Mam nadzieję, że troszkę Cię zmobilizuję do szycia:)Pozdrawiam:)

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...