wtorek, 12 marca 2019

147. Sweter z estonki.

   Gdzieś tak około stycznia stwierdziłam, że chcę zrobić sweter we wzór żakardowy. Ale taki konkretnie żakardowy, od początku do końca a nawet z cięciem włóczki. Mimo, iż to był styczeń, a taki sweter robi się długo i skończony na wiosnę nie będzie dużo noszony w tym sezonie, to i tak chciałam go zrobić, dla samej przyjemności robienia, a noszenie to już mniej ważna sprawa;) Włóczkę miałam już dawno zakupioną, ale że nie do końca byłam pewna czy z tego połączenia kolorów otrzymam oczekiwany efekt, to włóczka leżakowała i czekała. Próbowałam nawet podmienić czarną niteczkę na coś innego, subtelniejszego kolorystyczne, ale mimo przetrząśnięcia wszystkich włóczkowych zapasów, nie znalazłam wełenki odpowiedniej grubości. A żakard chciałam koniecznie, już, teraz, więc poddałam się i zaczęłam dziergać z pierwotnie przygotowanej włóczki. 
Efekt poniżej:




 Wzór żakardu zgapiłam TU
Włóczka to Estońska Wełna Artystyczna 8/1. Druty nr 3,5. Sweter robiłam od dołu, a otwory na rękawy były rozcinane. Rękawy robiłam oba jednocześnie i połączone, żeby były jednakowe kolorystycznie i też były rozcinane.
Dziękuję że do mnie zaglądacie i pozdrawiam:)
     Agnieszka

17 komentarzy:

  1. Ależ to wszystko razem pięknie się układa! Kolory tak ładnie się przenikają no i czarna nitka to najlepszy wybór. Podziwiam Twoją odwagę w cięciu dzianiny! Ja to bym chyba zawału przy tym dostała:) Sweterek super!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Obawiałam się trochę tej czerni, że za intensywna do całości. To moje pierwsze cięcie dzianiny i nie ostatnie. Nie było tak źle jak to sobie człowiek wyobraża. Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. podziwiam wyszedł super żakardy jednak mnie przerastają
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Ja lubię żakardy, bo trzeba przy nich cały czas uważać. Nie ma nudy i rutyny:) Pozdrawiam

      Usuń
  3. Sweter super,arcydzieło ale mnie to interesuje zawsze jak te nitki wyglądają od spodu.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A proszę bardzo, dorzuciłam zdjęcie lewej strony. Nitki ujarzmione spokojnie siedzą na swoich miejscach;) Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Techniczne mistrzostwo, żakardy to nie moja bajka ale podziwiam Twój kunszt i odwagę w cięciu dzianiny. Super wyszło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) To cięcie dzianiny nie dawało mi spokoju, więc musiałam spróbować. W sumie nie taki diabeł straszny..... Pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Perfekcyjnie wykonany ale ciąć bym się bała tym razem. Ciekawi mnie czy oczka kiedyś w tych miejscach nie polecą. Może z czerwonym tłem by był bardziej szalony😁pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż tak nie dążyłam do szaleństwa, żeby zastosować jeszcze bardziej intensywne kolory. To co jest mi wystarczy:) Przynajmniej na razie;) Co do cięcia dzianiny, to wystarczy dobrze zabezpieczyć oczka. Ja przeszyłam oczka na maszynie gęstym ściegiem dwa razy, by mieć pewność, że każda niteczka została złapana i że się dobrze trzyma. Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Kolor czarny-idealnie w punkt.
    Cudo praca:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję bardzo właśnie po lewej stronie poznaje się perfekcjonistkę i Ty nią jesteś.
    Mistrzostwo świata -podziwiam Cię bardzo !
    Ja chciałabym zrobić sweterek z takim karczkiem wrabianym na okrągło ale nie wiem jak się zabrać a najbardziej zniechęca mnie że ten tył tak leci do tyłu tzn.nie ma podkroju pod szyją.Pozdrawiam mila

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też szykuję się na zrobienie takiego swetra z okrągłym karczkiem, ale tył planuję zrobić odpowiednio wyższy za pomocą rzędów skróconych, żeby właśnie nie leciał do tyłu. Reglany robione od góry na okrągło właśnie w ten sposób robię i ta metoda działa. Noszą się wygodnie i nic nie ucieka do tyłu. Myślę, że w okrągłym karczku też zadziała. Pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Nawet nie umiem sobie tych cięć dzianiny wyobrazić :0 sama myśl o tym mnie paraliżuje ;)
    A sweterek to czyste mistrzostwo! Jestem pod ogromnym wrażeniem :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    PS
    I Ty? mi piszesz, że nie ogarniesz wzoru chusty ;)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Jest niesamowicie dopieszczony i cudnie wykonany! Pełen podziw! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny sweter, bardzo mi się podoba zarówno kolor jak i wzór, pewnie dużo było przy nim pracy. Trafiłam tu bo szukam inspiracji, bo mam zapas włóczki z welnabawelna kontakt i szukam inspiracji, ale ten wzór to chyba za wiele jak dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...